Idag kom det en påminnelse på en faktura från Länsstyrelsen. Jag har inte betalat den, eftersom jag bestrider den. Det är fel av Länsstyrelsen att kräva pengar för att de inte skött sitt jobb ordentligt. Det konstig är att den är utskriven på mig personligen med mitt personnummer och inte på Kattcenter…
Vårt svar:
Som i tidigare yttrande, angående avgiften som Länsstyrelsen vill ha ut för ett i vårt fall mycket oskickligt utfört arbete, står vi fast vid åsikten att om handläggarna hade kommunicerat så som de bör göra i alla fall och tagit till sig information som lämnats in, varit öppna för att de som handläggare på Länsstyrelsen är mänsklig och kan göra fel och rättat till dem, samt varit öppna för en dialog hade ärendet aldrig behövt gå så långt eller dragit ut på tiden så som det gjort, samt orsakat ett oerhört onödigt arbete och omkostnader för oss. Därför anser vi inte att vi ska behöva stå för den tid som Länsstyrelsen felaktigt spenderat på detta ärende. Speciellt när ni i efterhand godkänt saker som då ansågs vara fel och som vi hela tiden opponerat oss emot.
_____________________________________________
Vill du stödja Norrtälje Katthem?
Vårt Bankgiro är 495-5670