Boka plats

Vänligen läs informationen nedan innan du bokar

För att boka plats behöver du gå via vårt bokningssystem, som du hittar via knappen “boka plats” nedan.

Du kan via vårt bokningssystem göra en reservationsförfrågan. Du kan på en gång se om det finns plats eller ej för de datum du är intresserad av. Om du får som svar att det inte finns lediga boxar, kan du alltid mejla oss och fråga om plats, då det ibland går att tråckla ihop plats manuellt, vilket inte systemet klarar av på egen hand.

Du får sedan en bekräftelse direkt från systemet om att du skickat in en förfrågan.

Vänta sedan på att få en manuell bekräftelse från oss om att du har en reservation. Vi gör den så snabbt vi kan.

För att sedan göra din reservation till en bokning måste du betala in hela summan för bokningen inom fem (5) dygn från det att du fått din reservationsbekräftelse.

Om vi inte mottagit din betalning inom fem (5) dygn efter att reservationsbekräftelsen skickats ut tas din reservation bort.

Tänk på att det kan vara svårt att få plats under högsäsong

Använd bokningsnumret som referens vid inbetalning.

Bankgiro till kattpensionatet: 5491-3025
Swish till kattpensionatet: 1230 226 555
(Observera att detta inte är samma swish/bankgiro som till katthemmets gåvokonto)
Det går även bra att betala med kort via bokningssystemet.

När vi registrerat din betalning kommer du att få en bekräftelse på bokad plats via mail och först då har din katt/katter en plats på pensionatet. Bekräftelsen skickas ut manuellt på vardagar.

Om du inte skulle få någon bekräftelse, kolla skräpposten, innan du kontaktar oss.

Har du gjort din betalning, så tas din bokning ej bort. Kolla bara att du använder rätt swish (ovan) och inte det swish som gåt till katthemmets gåvokonto. Om du råkat göra det måste du meddela oss omgående, så vi kan hitta insättningen.

Du kan även se på “mina sidor” om din reservation har bekräftats.

Avbokning

Inga pengar återfås när vistelsen avbokas

 

Av- och ombokningsskydd
Kostnad: 395 kr/katt
Beloppet gäller per katt och av-/ombokningsskyddet återbetalas inte.

Om du valt att lägga till vårt av- och ombokningsskydd kan du avboka utan anledning fram till 30 dagar innan in-checkningsdatum mot en administrativ kostnad på 395 kr per bokad katt (motsvarar kostnaden för skyddet).
Vid senare avbokning återfås inga pengar om avbokningen inte är på grund av sjukdom eller inställd resa (se nedan).

Ändring av datum
Ibland behöver man ändra sina resplaner.  I de fallen gäller varken hemförsäkringen eller betalkortets avbeställningsskydd. Endast om du har valt att lägga till vårt av- och ombokningsskydd kommer du att kunna ändra din bokning. Med av- och ombokningsskyddet får du möjlighet att boka om din resa så många gånger du behöver fram till 30 dagar före in-checkning. Vistelsen kan dock inte bokas om, om det inte finns lediga rum.

Avbokning vid sjukdom
Om du eller någon nära anhörig blir sjuk, får du avboka din katts vistelse och få pengar tillbaka (minus kostnaden för skyddet). Läkarintyg måste då uppvisas.

Avbokning om resan blir inställd
Om din resa bli inställd kan du avboka din katts vistelse och få pengar tillbaka (minus kostnaden för skyddet). Intyg måste då uppvisas.

Observera att avbokningsskyddet inte gäller för att du hittat en kattvakt.

 

Grön tass

Katten är helt tam och kelig, men kan ändå behöva tid när den träffa nya människor.

Tid att anpassa sig

1-3 månader i ett nytt hem.

Gul tass

Katten är lugn i människors sällskap, ibland lekfull, vill inte bli klappad och behöver mer tid för att lita på nya människor.

Tid att anpassa sig

3-6 månader i ett nytt hem.

Röd tass

Katten är osäker när den träffar nya människor. Vågar ännu inte bli klappad, och behöver mycket mer tid för att lita på nya människor.

Tid att anpassa sig

3-12 månader i ett nytt hem.