Vänligen läs informationen nedan innan du bokar.
För att boka plats behöver du gå via vårt bokningssystem, som du hittar via knappen “boka plats” nedan.
Du kan via vårt bokningssystem göra en reservationsförfrågan. Du kan på en gång se om det finns plats eller ej för de datum du är intresserad av. Om du får som svar att det inte finns lediga boxar, kan du alltid mejla oss och fråga om plats, då det ibland går att tråckla ihop plats manuellt, vilket inte systemet klarar av på egen hand.
Du får en bekräftelse direkt från systemet om att du skickat in en förfrågan.
Vänta sedan på att få en manuell bekräftelse från oss om att du har en reservation.
För att sedan göra din reservation till en bokning måste du betala in hela summan för bokningen inom fem (5) dygn från det att du fått din reservationsbekräftelse.
Om vi inte mottagit din betalning inom fem (5) dygn tas din reservation automatiskt bort.
Tänk på att det kan vara svårt att få plats under högsäsong.
Använd bokningsnumret som referens vid inbetalning.
Bankgiro till kattpensionatet: 5491-3025
Swish till kattpensionatet: 1230 226 555
Det går även bra att betala med kort via bokningssystemet.
När vi registrerat din betalning kommer du att få en bekräftelse via mail och först då har din katt/katter en plats på pensionatet. Bekräftelsen skickas ut manuellt på vardagar.
Om du inte skulle få någon bekräftelse, kolla skräpposten, innan du kontaktar oss. Har du gjort din betalning, så tas din bokning ej bort.
Du kan även se på “mina sidor” om din reservation har bekräftats.
Inga pengar återfås när vistelsen avbokas. Däremot om du valt vårt av- och ombokningsskydd kan du avboka mot en administrativ kostnad på 395 kr per bokad katt fram till 14 dagar innan in-checkningsdatum.
Om- och avbokningsskydd
Ibland behöver man ändra sina resplaner. I de fallen gäller varken hemförsäkringen eller betalkortets avbeställningsskydd. Endast om du har vårt av- och ombokningsskydd kommer du att kunna ändra din bokning om du har bokat en vistelse. Med av- och ombokningsskyddet får du möjlighet att boka om din resa så många gånger du behöver fram till 30 dagar före in-checkning. Vistelsen kan dock inte bokas om, om det inte finns lediga rum.
Öppet köp i 90 dagar
Du har öppet köp i 90 dagar när det är mer än 180 dagar från bokningsdatum till in-checkningsdatum. Det vill säga att du utan kostnad kan ändra eller avboka vistelsen i öppet köp-perioden på 90 dagar.
Beloppet för av-/ombokningsskyddet återbetalas inte.
Avbokning vid sjukdom
Blir du eller någon nära anhörig akut sjuk, får du avboka din katts vistelse och få pengar tillbaka. Läkarintyg måste då uppvisas.
Katten är helt tam och kelig, men kan ändå behöva tid när den träffa nya människor.
1-3 månader i ett nytt hem.
Katten är lugn i människors sällskap, ibland lekfull, vill inte bli klappad och behöver mer tid för att lita på nya människor.
3-6 månader i ett nytt hem.
Katten är osäker när den träffar nya människor. Vågar ännu inte bli klappad, och behöver mycket mer tid för att lita på nya människor.
3-12 månader i ett nytt hem.
Norrtälje kattcenter
Grovstavägen 4
761 93 Norrtälje
Öppet i butiken:
Mån-Tors 10-18
Fre 10-16
Lör-Sön 10-12
E-post: info@kattcenter.se
Telefon: 0176-161 91
Telefontid:
Mån – Ons: 12:00-15:00
Tors: 09:00 -17.00 (i mån av tid)
Fre: 12:00-15:00
Katthemmets org nr 802456-5734
För gåvor:
Bankgiro 495-5670
Swish 123 161 2001
Pensionatet
Kattcenters org.nummer 559152-7816
Bankgiro 5491-3025
Swish 123 022 6555
E-post: pensionat@kattcenter.se
Norrtälje katthem är medlem i Svenska Kattskyddsförbundet – ett rikstäckande förbund som erkänner alla katters lika värde och rätt till ett gott liv.